Algemene voorwaarden

Annuleringsvoorwaarden

Annuleren van middag-/avondworkshops en feesten:

  1. Als je tot 14 dagen voor het evenement annuleert, hoef je niets te betalen c.q. stort Play het reeds betaalde bedrag aan je terug, minus de administratiekosten van €3,00.

  2. Als je annuleert binnen 14 dagen voor aanvang van het evenement krijg je geen geld teruggestort of dien je het nog verschuldigde bedrag te betalen. Voor een strippenkaart-reservering geldt dat we je in goed vertrouwen vragen om zelf een strip af te tekenen.

  3. Wil je je ticket doorverkopen?

    a) Is het evenement uitverkocht? Tot 48 uur voor aanvang van de workshop proberen we, binnen onze mogelijkheden, je kaartje door te verkopen aan iemand op de wachtlijst zodat je je geld terug kunt krijgen. We vragen je met zorg om te gaan met kaartjes kopen en annuleren - het kost ons tijd en moeite en we kunnen niet garanderen dat we een vervanger kunnen vinden. We brengen €3,00 per geannuleerd ticket in rekening voor het vinden van een vervanger van de wachtlijst.

    b) Is het evenement niet uitverkocht? Je kan iemand anders die voldoet aan de eisen (soms: ervaring, gender) in jouw plaats laten deelnemen, op voorwaarde dat deze wisseling door de oorspronkelijke eigenaar van het ticket via e-mail doorgegeven wordt aan de organisatie van het event. In geval van doorverkoop van het ticket mag geen hoger bedrag gevraagd worden dan initieel betaald is aan Play.

Annuleren van dagworkshops en cursussen:

  1. Dagworkshops zijn workshops van meerdere dagdelen, cursussen zijn reeksen van avonden of andere dagdelen verdeeld over een langere periode 

  2. Als je tot 21 dagen voor de start van de workshop of de cursus annuleert, hoef je niets te betalen c.q. stort Play het reeds betaalde bedrag aan je terug, minus de administratiekosten van €20,00..

  3. Als je annuleert tussen 21 dagen en 14 dagen vóór aanvang van een evenement betaal je 50% van het verschuldigde bedrag. Deze betalingsverplichting geldt ook als je nog niet hebt betaald.

  4. Als je annuleert binnen 14 dagen vóór aanvang van het evenement krijg je geen geld teruggestort of dien je het nog verschuldigde bedrag te betalen.

  5. Wil je je ticket doorverkopen?

    a) Is het evenement uitverkocht? Tot 48 uur voor aanvang van de workshop proberen we, binnen onze mogelijkheden, je kaartje door te verkopen aan iemand op de wachtlijst zodat je je geld terug kunt krijgen. Mail hiervoor naar info@playcommunity.nl. We vragen je met zorg om te gaan met kaartjes kopen en annuleren - het kost ons tijd en moeite en we kunnen niet garanderen dat we een vervanger kunnen vinden. We brengen €20,00 per geannuleerd ticket in rekening voor het vinden van een vervanger van de wachtlijst.

    b) Is het evenement niet uitverkocht? Je kan iemand anders die voldoet aan de eisen (soms: ervaring, gender) in jouw plaats laten deelnemen, op voorwaarde dat deze wisseling door de oorspronkelijke eigenaar van het ticket via e-mail doorgegeven wordt aan de organisatie van het event. In geval van doorverkoop van het ticket mag geen hoger bedrag gevraagd worden dan initieel betaald is aan Play.

Annuleren van retreats, festivals en vakanties:

  1. Dit zijn meerdaagse evenementen.

  2. Als je tot 6 weken voor de start van het evenement annuleert, hoef je niets te betalen c.q. stort Play het reeds betaalde bedrag aan je terug. Hierbij wordt €30 aan administratiekosten ingehouden op het terug te storten bedrag. 

  3. Als je annuleert tussen 6 en 4 weken vóór de start van het evenement wordt 25% van het verschuldigde bedrag in rekening gebracht. Deze betalingsverplichting geldt ook als er nog niet betaald is.

  4. Als je annuleert tussen vier weken en 14 dagen vóór aanvang van het evenement wordt 50% van het verschuldigde bedrag in rekening gebracht. Deze betalingsverplichting geldt ook als je nog niet hebt betaald.

  5. Als je in de periode van 14 dagen vóór aanvang van het evenement annuleert, dien je het gehele verschuldigde bedrag te betalen. Eventueel minus de kosten voor verblijf, mits deze bij de locatie nog geannuleerd kunnen worden. Deze betalingsverplichting geldt ook als je nog niet hebt betaald.

  6. Wil je je ticket doorverkopen?

    a) Is het evenement uitverkocht? Tot 48 uur voor aanvang van de workshop proberen we, binnen onze mogelijkheden, je kaartje door te verkopen aan iemand op de wachtlijst zodat je je geld terug kunt krijgen. Mail hiervoor naar info@playcommunity.nl. We vragen je met zorg om te gaan met kaartjes kopen en annuleren - het kost ons tijd en moeite en we kunnen niet garanderen dat we een vervanger kunnen vinden. We brengen €30,00 per geannuleerd ticket in rekening voor het vinden van een vervanger van de wachtlijst.

    b) Is het evenement niet uitverkocht? Je kan iemand anders die voldoet aan de eisen (soms: ervaring, gender) in jouw plaats laten deelnemen, op voorwaarde dat deze wisseling door de oorspronkelijke eigenaar van het ticket via e-mail doorgegeven wordt aan de organisatie van het event. In geval van doorverkoop van het ticket mag geen hoger bedrag gevraagd worden dan initieel betaald is aan Play.

Annuleringen door Play

  1. Play heeft te allen tijde het recht een evenement te annuleren. Je wordt hierover zo snel mogelijk op de hoogte gesteld. Je krijgt in dat geval de ticketprijs teruggestort. 

  2. Mogelijk wordt door omstandigheden een evenement verplaatst naar een nieuwe datum. We zullen deze alternatieve datum aanbieden. Indien je hier geen gebruik van wil maken, wordt het ticketbedrag teruggestort mits je dit uiterlijk 6 weken voor aanvang van het event met nieuwe datum kenbaar maakt. Indien door de verplaatsing de prijs veranderd is, wordt het verschil in overleg verrekend.

  3. Teamleden van Play zijn niet aansprakelijk voor enige schade die veroorzaakt is door het annuleren van een evenement.